باور گوگل بر این است که روزی فرا خواهد رسید که جست و جو های موبایل و درآمد زایی توسط آن از وب پیشی خواهد گرفت. اریک اشمیت مطمئن نیست که این اتفاق در آینده ای نه چندان دور بیفتد ولی طبق اضهارات او در صورتی که چنین ایده ای به تحقق بپیوندد، گوگل برنده میدان و مایکروسافت دوست داشتنی بازنده خواهدبود.

طبق گفته رویترز اشمیت در کنفرانس TechCrunch گفته است که :

"سرانجام روزی اکثریت جست و جو ها و درآمد زایی ها توسط موبایل خواهد بود اما تا آن روز فاصله زیادی داریم."

منبع: Hamchatr.Blogfa.Com

کلید موفقیت گوگل در قسمت موبایل گسترش آندروید توسط این شرکت و دادن آن به موبایل سازان است، چرا که موتور جست و جوی پیش فرض در آندروید گوگل است و نرم افزار های پیش فرض آندروید عبارتند از: نقشه های گوگل و ایمیل و ... . بنا بر این تبلیغات در گوگل مؤثر ترین نوع تبلیغات خواهدبود.

اشمیت در کنفرانس گفت: جست و جو توسط گوگل در نیمه دوم امسال توسط دستگاه های آندروید از سه برابر نیمه اول سال هم بیشتر بوده است. او قبلا گفته بود که درآمد زایی آندروید برای گوگل در یک سال از ده میلیارد دلار هم بیشتر خواهدبود.

این پیش آمد ها برای مایکروسافت چه خطری خواهند داشت؟ در این مرحله خطر جدی ای به وجود نخواهد آمد، اما با ادامه این وضعیت مایکروسافت خطر بزرگی پیش رو خواهدداشت. به اشتراک گذاری موبایل مایکروسافت بسیار نزولی بوده است در صورتی که آندروید سر به فلک کشیده است.

مایکروسافت مطمئن است راه اندازی ویندوز 7 موبایل توسط این شرکت پایان همه مشکلات خواهد بود.دستگاه های ویندوز فون 7 در ابتدا توانایی های Verizon یا Sprint را در ابتدا نخواهدداشت. اگر چه حاکی از خوب بودن آن نیست.مایکروسافت می تواند تلفن های آندروید را خریده  و موتور جست و جوی پیش فرض آن ها باشد - همان کاری که در تلفن های Verizon Samsung Fascinate انجام داد - اما در مدت زمان طولانی مدل تجاری پایداری نخواهد بود.