بابک تفرشی از کسانی است که به حدی به نجوم علاقه دارد که از هر جایی آسمان را رصد می کند. از کوه های هیمالیا تا صحرای بزرگ آفریقا. به نظر او یک چشم انداز به بقیه آنها ارجعیت دارد: رصد ماه توسط تلسکوپ او در خانه پدری اش در سال 1991. او می گوید:"آن احساس را هرگز فراموش نخواهم کرد." از آن موقع به بعد او گرفتار این ایده شده که "ما همه آسمان یکسانی را به اشتراک می گذاریم."بعد از راه اندازی مجله"نجوم"،اولین مجله در مورد ستاره شناسی در خاور میانه ، او پروژه "دنیا در شب" را راه اندازی کرد، که در آن عکاسانی در سر تا سر جهان برای عکاسی از آسمان شب در مکان های معروف و دیدنی استخدام شدند.

منبع: Hamchatr.Blogfa.Com

چطور با پروژه "دنیا در شب" کنار آمدید؟

به عنوان یک فرد نوجوان من تصویر "Pale Blue"  را دیدم که توسط Voyager انداخنه شده بود.من که رهبر ستاره شناس کارل سوگان(Carl Sagan) در انتشار"کمی از مرد" در جهان بودم.تصویر به همه ی ما یک سیاره تنها را نشان داد، و من متوجه شدم که چقدر جالب است که همان آسمان بالا نماد های مختلف تمدن مانند معبد، مسجد و کلیسا را نشان می دهد.

شما برای کارتان به هفت قاره سفر کردید.آیا به مشکلی برخورد کردید؟

دمای صحرای آفریقا در طول روز 122 درجه فرنهایت(50 درجه سیلسیوس )بود.در شب وقتی داشتم عکس می گرفتم همه جا پر از مار و عقرب بود!

منبع: discovermagazine